Ars Electronica 2010

Standard

Ediţia de anul trecut a festivalului Ars Electronica a avut tema repair – ready to pull the lifeline şi a vrut să lanseze un semnal de alarmă legat de societatea şi de lumea în care am ajuns să trăim. A fost conceput chiar şi un program care marca punct cu punct posibilităţile de reparare, regândire şi reinventare a materialelor, a lucrurilor deja construite şi a tehnologiei disponibile.
Astfel în 2010, la Linz, Festivalul pentru Artă, Tehnologie şi Societate s-a concentrat asupra pionierilor epocii noastre: „Nu aventurierii care s-au avântat înainte pentru că voiau să afle ce îi aşteaptă pe partea cealaltă, ci mai degrabă vizionarii care au expertiză laolaltă cu multă creativitate şi idealism pentru a garanta că munca lor va rezista în timp ca o alternativă la viitor”.

N-am fost în septembrie la Linz, dar au fost alţii care au consemnat şi au povestit. În noiembrie, a fost o conferinţă Zeppelin dedicată Ars Electronica unde s-a povestit pe un suport foto şi video despre ideile principale ale festivalului repair – ready to pull the lifeline. Câteva dintre proiectele pe care mi-aş fi dorit să le văd ar fi:
– dispozitivul care îţi scanează amprenta şi în funcţie de particularităţile ei generează un oraş unic, urbanistică & arhitectură, construindu-le treptat pe măsură ce îl explorezi – poate fi salvat şi stocat apoi;
– lămpi colorate sub formă de flori origami care interacţionează cu prezenţa umană: se mişcă, scot sunete, schimbă culoarea şi intensitatea luminii;
– „plant” este o instalaţie interactivă a lui Akira Nakayasu, inspirată de felul în care se mişcă iarba când bate vântul; are 169 de frunze artificiale ce reacţionează independent la mişcare;


– o lucrare conceptuală care analizează modul de funcţionare al plantelor – considerând că e asemănător cu cel al unei fabrici, se propune ca plantele să fie folosite, exploatate, iar pătrunzându-se în sistemul lor intern să se programeze producerea propriu-zisă de obiecte;
– grădina de legume din fereastră sau The Windowfarms Project – după modelul fermelor hidroponice proiectate pentru oraşele viitorului, într-o asemenea grădină, plantele cresc cu nutrienţi şi apă, fără pământ, trebuie doar aşezate în vase interconectate prin care circulă apa şi substanţele necesare creşterii;

Această prezentare necesită JavaScript.

Earth, un proiect de Finnbogi Pétursson: într-un bazin cu apă e creată o interferenţă de 7,8 hertzi – un sunet care poate fi auzit şi simţit devine vizibil pe suprafaţa apei; „Frecvenţa de 7,8 hertzi coresunde unui fenomen fizic numit Rezonanţa Schumann care descrie felul în care rezonează câmpul electromagnetic al Terrei. Pentru Pétursson, acesta este frecvenţa pe care o are pulsul planetei noastre”


As an artist I need to rest e un fel de performance tehnologic de Sonia Cillari: artista e întinsă pe jos şi expiră printr-un cablu care leagă nara ei stângă de un ecran mare, ca urmare expiraţia ei va genera o creatură digitală numită „feather”

şi multe altele care-s mai greu de recuperat de pe net.
Dar poate la anul mergem şi noi.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s